יום שבת, 21 בספטמבר 2024

"נינה פינאט משפיענית" מאת שרה בואי

 










"נינה פינאט משפיענית" מאת שרה בואי הוא ספר קומיקס משעשע לילדים בסגנון החנון רק מנקודת מבט של ילדה.  זהו ספר על חברות במבחן, חברות אמיתית וחשיבות ההתחשבות בזולת. נינה חווה מצבים מביכים אלה ואחרים שילדים יוכלו להזדהות עימם.

נינה פינאט היא כוכבת על, בעיני עצמה לפחות, רק חבל שאף אחד חוץ ממנה לא רואה את הפוטנציאל שלה. יש לה ערוץ בוגלטיוב ששמו "סרטונים מדהימים ולא טיפשיים" בו היא מעלה סרטונים על מר פרצוף תפוח אדמה ועל החתול שלה שאף אחד לא צופה בהם מלבד בריאן, החבר הכי טוב שלה, וסבתא שלה. היא חולמת להיות מפורסמת כמו מייגן דאן, חברתה לכיתה, אותה היא מכנה האויבת מספר אחד שלה. מייגן אופנתית, מעלה סרטונים שזוכים לפופולריות רבה ויש לה אלפי עוקבים.

נינה נעלבת שהיא היחידה שמייגן לא הזמינה למסיבת יום הולדת שלה ומחליטה להתרכז במשימה שנתן המורה. בסוף השנה תיערך תחרות כשרונות וחיות המחמד שלהם יכולות להשתתף במופע. העבודה הינה בזוגות ונינה ובריאן מכריזים שהם ביחד וגם מייגן ואובלטינה קובעות שיעבדו יחד. המורה מודיע להם שהוא זה שייבחר את הזוגות ושם את נינה עם מייגן ואת בריאן עם אובלטינה.

בלית ברירה נינה ומייגן נאלצות לעבוד יחד, לא דבר קל שלכל אחת מהן רעיון אחר על נושא המופע. מייגן רוצה להופיע עם כלבתה הנסיכה טריקסי, בעוד שנינה רוצה להופיע עם החתול שלה לס וגם עם מר תפוח אדמה. דבר זה גורם לחיכוכים ביניהן ודורש מהן ללמוד להסתדר. החיכוכים מחריפים כשנינה  ולס הופכים לכוכבי רשת ועתיד המופע בסכנה. נינה לומדת שהיא לא כל כך שונה ממייגן ויש להן יותר מהמשותף מאשר חשבה ומחשבת מסלול מחדש.

הספר משעשע ובוחן את השפעות המדיה החברתית על הנוער והלחץ החברתי להשתלב בחברה ולהיות כמו כולם. הסיפור בוחן את הלחצים של המדיה החברתית והלחץ החברתי לללכת עם הזרם, מהי ידידות אמיתית ומלמד אותך להיות נאמן לעצמך. אהבתי את ההומור ומשחקי המילים בספר כמו אקדמיית סנובינגטון. האיורים נהדרים ומשלימים את הטקסט.  אהבתי גם את דברי הסבתא בספר שלא צריך לוותר על תחביב רק בגלל שלא עושים אותו בצורה מושלמת. מה שחשוב הוא  שנהנים מעשייתו. הספר מעורר מחשבה על חברות אמיתית, הפכפכנות התהילה, ועד כמה חשוב לא רק להיות נאמן לעצמך אלא גם לתמוך בחברים שלך ולהתמקד במה שחשוב באמת (רמז לא החיים הוירטואלים). נהניתי ואני ממליצה!

 בשורה התחתונה: החנון, מאחוריך!

"נינה פינאט משפיענית" מאת שרה בואי
תרגום: דנה טל
הוצאת כנרת, 267 עמ', 2024

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה