יום חמישי, 17 בספטמבר 2020

"המושבה האחרונה" מאת ג'ון סקאלזי

 











"המושבה האחרונה" הינו ספר שלישי בסדרת "האדם הזקן" החותם את הטרילוגיה. כל ספר בטרילוגיה אומנם עוסק בנושא אחר ועומד בפני עצמו, אך כל הספרים מתרחשים באותו עולם וציר זמן וקשורים זה לזה. הספר הראשון עסק בגיוס מבוגרים מכדור הארץ לצבא המושבות. הספר השני התמקד בפעילות בריגדות הרפאים. ספר זה מראה צד נוסף של היקום ומתמקד בחיים במושבות ומאבקן על הישרדות ביקום עוין.

ג'ון פרי אותו פגשנו לראשונה בספר הראשון חוזר אלינו שוב בהרפתקה נוספת. הוא ואשתו ג'ין פרשו מצה"מ (צבא הגנת המושבות) ויחד עם בתם המאומצת זואי ומלוויה החייזרים (משבט האובין) התיישבון בכוכב הקלברי. מלבד עבודתו בחוותו ועבודתו כאומבודמן (האחראי על הקשר בין התושבים לשלטון המקומי), אין לו יותר מדי תעסוקה. הוא חסר מנוחה כשנציג צה"מ מופיע במקום עם הצעה מפתה: לנהל יחד עם אשתו מושבה חדשה שתוקם בכוכב אחר ותורכב ממתיישבי המושבות הקיימות.

לאחר מחשבה עמוקה הם נענים להצעה ויחד עם המזכירה שלהם, בתם ומלוויה (היקורי ודיקורי) יוצאים לדרך חדשה. כאשר הם מגיעים למושבה החדשה, הדברים לא בדיוק מסתדרים לפי התוכנית. לא רק שמידע חשוב הוסתר מהם, הם גם על הכוונת של חייזרים עויינים. ג'ון, ג'יין ושאר התושבים מוצאים עצמם פאונים במאבק כוחות בין מועצת ההתיישבות לחייזרים. עתיד המושבה והאנושות בסכנת כליון במידה ולא ישכילו להרגיע את הרוחות ולמנוע מלחמה כוללת.

אהבתי את הסיפור וגמעתי אותו בשקיקה. הסיפור טוב וזורם, בעיקר בזכות ג'ון פרי שלא איבד מקסמו ומההומור שלו.  אהבתי את האינטקרציה בינו לבין אשתו ובינו לבין היקורי ודיקורי. הספר מתמקד באהבה, משפחה, אימפריאליזם והמשמעות של להיות אנושי. הספר הינו ערבוב מוצלח של מלחמה בחלל, אקשן ופוליטיקה והסופר מנווט בהצלחה בין התחומים. הכתיבה והתרגום טובים ואין רגע דל. אם לא קראתם את הספרים הראשונים, מומלץ להתחיל בהם שכן אחרת תתקשו להבין את הרקע והניואנסים הדקים. אם קראתם את הספרים האחרים, בהחלט כדאי לקרוא גם ספר זה. מומלץ לאוהבי הז'אנר והסופר!

בשורה התחתונה: סוף הולם לטרילוגיה!

המושבה האחרונה מאת ג'ון סקלאזי
הוצאת אופוס
2020, 292 עמ'










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה