יום שלישי, 15 בספטמבר 2020

"כראמל ואני, ספר אישי" מאת מאירה ברנע גולדברג

 

















איזה רעיון נהדר לספר! למה לא היו ספרים כאלה בילדותי?? אני אוהבת את סדרת כראמל (אפילו שאני לא קהל היעד) ושמחתי כשיצא יומן אישי בכיכובו של החתול האהוב עלי.

הספר הינו קפסולת זמן אישית בו הילד יכול לכתוב מחשבות ושאר דברים מגניבים, לשים בצד ולהיזכר בהם בגיל 20. כאשר הילדים מסיימים לכתוב בספר, הם נותנים אותו להורה למשמרת לא לפני שהם מחתימים אותו על התחייבות להחזיר להם את הספר בבגרותם. איזה רעיון מגניב!

מי מאיתנו לא כתב יומן אישי בילדותו? מודה שגם אני חטאתי בכתיבת יומנים בעקבות ספריה של גלילה רון- פדר-עמית ועד היום הם שמורים בביתי. כשילדי נולדו, בעלי ואני כתבנו לכל אחד מהם יומן אישי בו תיארנו את מסע ילדותם. בשלב מסויים הפסקנו לכתוב בהם וחבל.

הספר הזה מקל על הילד לכתוב יומן אישי. הוא מעודד כתיבה, נותן לילדים רעיונות לכתיבה ומציע להם שלל  פעילויות מגוונות. בין פעילות מגניבה אחת לשניה, כראמל מציג את עצמו ומשתף את הילדים בחוויותיו האישיות. האיורים נהדרים וומשלימים יפה את הכתוב. בספר יש גימיק חמוד נוסף. זוכרים שבספרי הזכרונות של ילדותינו היינו כותבים בתחתית הדף סוד כמוס ומקפלים כמשולש? גם בספר זה יש משולש שניתן לקיפול הכולל סוד כמוס.

הספר מתאים לגילאי 8-13, אך גם בני בן ה13 וחצי מאד התלהב מהספר. הספר כמובן יועבר אליו בכדי שיוכל למלאו. בני בהתחלה נחרד מהרעיון שכותבים בספר, אך עד מהרה התלהב מכך. אוהבי כראמל יאהבו מאד את הספר ומי שלא מכיר (יש כאלה??) ישמחו להכיר גיבור חדש. הספר מצויין כמתנה ויעסיק היטב את הילד בחגים, בייחוד לקראת הסגר הקרב ובא. אני אוהבת את כראמל ואהבתי את הספר. כעת לא נותר אלא לחכות לכראמל החדש! למה אתם מחכים?? לכו תקנו את הספר!

בשורה התחתונה: מתנה נהדרת לחגים!

"כראמל ואני, ספר אישי" מאת  מאירה ברנע גולדברג
איור: רמי טל
הוצאת כנרת, 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה