יום רביעי, 17 בפברואר 2021

"אבולוציה" - ספר הפעלה וצביעה מאת סבינה רדווה

 










איזה ספר הפעלה נהדר לילדים! "אבולוציה"  מאת סבינה רדווה הינו ספר הפעלה וצביעה נהדר המשלב למידה והנאה. אותה יוצרת הוציאה גם את הגרסה המאוירת של "מוצא המינים" (עליו המלצתי בזמנו) ושני הספרים יחד משלימים יפה זה את זה.

הספר לא רק מספק מידע על האבולוציה אלא גם כולל הפעלות ויצירות שונות שעוזרות לילד להבין את תורת האבולוציה ולהתעמק במידע. באמצעות ההסברים בגובה העיניים, שלל משימות, חידונים, מבוכים ודפי צביעה מיוחדים, הילד יורד לטיבו של הטבע ומבין אבולוציה מהי. מכיוון שבספר יש פעילויות רבות, הילד לא מתייחס לספר כאל עוד ספר לימוד גרידא והוא ייהנה משלל הפעילות שבספר.

הספר נוגע בקצרה בתורת האבולוציה, מסביר על המינים שונים, מדבר על התאמות בעלי החיים לסביבה והשפעת האדם עליה ואף מעודד את הילד לשמור על הטבע. הספר מנוקד, כך שהילד יכול לקרוא בעצמו את ההסברים ולעשות את הפעילות שבספר. זו דרך יפה ללמד את הילד דברים מבלי שיראה זאת כמטלה.

אהבתי את הדרך בה מועבר המידע בספר. המידע מועבר בצורה שאינה מכבידה על הקורא ובשלל דוגמאות עכשוויות מעבירה היטב את הנקודה. בפרק שמסביר על מינים ווראציות למשל, הילד מתבקש לצייר לטאות ולהשוות בין הציורים. לאחר מכן מסביר הספר שכמו שיש הבדלים בין הלטאות שהילד צייר, כך אין בטבע
שני בעלי חיים זהים. מאותו מין. בהחלט דרך מקורית להעביר את הנקודה.

הספר מצויין לילדים סקרנים ולילדים שאוהבים לצבוע ולעשות פעילויות שונות ועל הדרך ללמוד דבר או שניים. אם אתם מחפשים תעסוקה חינוכית וכיפית לילד לכבוד חג הפורים, זה הספר. אהבתי ואני ממליצה!

בשורה התחתונה: מי ידע שספר עיון יכול להיות כל כך כיף?!


"אבולוציה" - ספר הפעלה וצביעה
הוצאת שוקן
2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה