יום שישי, 7 במאי 2021

"ממש עכשיו" מאת שחף ארז


 

















"ממש עכשיו" מאת שחף ארז הינו למעשה ספר מדיטציה שמתרגל את שיטת המיינדפולנס. מיינדפולנס (קשיבות/מודעות קשובה) הינו תהליך פסיכולוגי המאפשר להתמקד ברגע, לשחרר מתחים וליהנות מהקיים.

שחף ארז הינו פסיכולוג קליני ומנחה קבוצות מיינדפולנס לילדים. ספרו "ממש עכשיו"  פונה אל הילד בשיטת המיינדפולנס ובעזרת דמיון מודרך ושימוש בדימויים מעולם הטבע מסייע לילד להתבונן בתוכו, להתמודד עם משברים ומצבי רוח ולהבין מה מתרחש בתוכו.  הספר למעשה עוזר לילד להתמודד עם כעסים ואירועים המעוררים בהם מצוקה ורגשות שלילים ולהירגע. 

האיורים בספר אף הם ממחישים את הנקודות שמעלה הסופר. כעס מתואר בספר כסופה והאיור המלוה זאת ממחיש זאת היטב. רוגע מתואר כים רגוע והאיור בהתאם. הסופר מסביר לילד איך להקשיב לרגשותיו, לקחת נשימה עמוקה (מדיטציה כבר אמרנו??) ולשחרר מתחים כמו נוצה שעפה לים. בסוף הספר מצורף מאמר מאיר עיניים של שחף ארז וסמדר יהודה-גזית המסביר על השיטה.

זהו יותר ספר הדרכה מאשר ספר קריאה ולכן רצוי לקרוא את הספר ביחד עם הילד ולעשות איתו את התרגול.  הספר מעולה להורים הרוצים ללמד את הילד הרפיה ושחרור לחצים. לא הכרתי קודם את המושג ואהבתי את הרעיון. מומלץ!

בשורה התחתונה: ספר המלמד להקשיב לגופך!


"ממש עכשיו" מאת שחף ארז
איור: שירה ברוך מלכא
הוצאת אגם
2021, לא ממוספר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה