יום שלישי, 8 בנובמבר 2022

"צעירים ללא גבולות" מאת אמנדה לי

 









"צעירים ללא גבולות" מאת אמנדה לי הינו ספר מעורר השראה המספר את סיפורם של 29 בנים ובנות, מוכרים יותר ומוכרים פחות, ששינו את העולם והגיעו להישגים מדהימים.

אוסף הסיפורים מגוון וכולל ילדים ממקומות ומקבוצות אתניות שונות.  הוא פותח בסיפורה של גרטה תונברג משבדיה, שידועה במאבקה במשבר האקלים, ומסתיים בעיישה פארוק, טייסת הקרב הראשונה של פקיסטן. הסיפורים כוללים ילדים שעשו דברים חשובים, ילדים שנקלעו לנסיבות מיוחדות ושרדו, ילדים שהתגברו על עוני כדי כדי להגשים את חלומותיהם וילדים שהציבו לעצמם אתגרים כמו טיפוס על האוורסט.

כל סיפור מרגש כזה מסתיים במידע שקשור אליו, עובדות ועצות לקורא הצעיר. בתום סיפורה של גרטה  למשל מוסבר מהו שינוי אקלים ומה אנחנו יכולים לעשות בנידון. בתום סיפורו של הרקדן גו'אל קיוקו נכתב איפה הוא היום ומוסבר איך לפתח כושר. בתום סיפורה של פורנה מאלאוואת שטיפסה על האוורסט, מסופר על סכנות ההר ואיך למנוע מחלת גבהים. הסיפור המפחיד של יאונמי פארק שנמלטה מקוריאה הצפונית מסביר איך לנווט ומה לעשות במקרה של היפותרמיה.
סיפור ההישרדות של יוליאנה קפקה נותן עצות הישרדות. גם סיפורה של מלאלה מופיע כאן עם טיפים לדיבור בציבור כמו סיפורו של קווין ברל, ממציא כתב הברייל.

אהבתי שבספר מובאים סיפורים של אנשים אמיתים שכנגד כל הסיכויים שרדו/הגיעו להישגיים/שינו את העולם בדרכם וכך להעביר את המסר שכל אחד מאיתנו יכול להביא לשינוי ולהשפיע. הילדים בספר מהווים מודל מצויין לחיקוי והקוראים הצעירים בהחלט ישאבו השראה מסיפורם. האיורים והטקסט בגובה העיניים של הילד תורמים למשיכה של הספר. הספר מוקדש ליחידים שעושים את ההבדל ובהחלט מומלץ!

בשורה התחתונה: אוסף סיפורים מעורר השראה בעל מסרים עמוקים!


"צעירים ללא גבולות" מאת אמנדה לי
תרגום: חנה לבנת
הוצאת אגם, 128 עמ', 2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה