יום שלישי, 15 בספטמבר 2020

"כאב בטן" מאת ריינה טלגמאייר

 










"כאב בטן" הינו הספר השלישי בסדרת 'חיוך' העוסקת בבעיות גיל ההתבגרות. כל ספר בסדרה עוסק בבעיה שונה והנושא הפעם הוא התקפי חרדה ובריונות. אני אוהבת את הסדרה ושמחתי כשיצא ספר נוסף בסדרה.

הספר נסוב סביב ריינה, ילדה בכיתה ה' שסובלת מכאבי בטן עזים שמקורם לא ידוע. בתחילה חושבים הסובבים אותה שמדובר בוירוס עונתי. כאשר כאבי הבטן לא  חולפים ואף מחמירים, אמה לוקחת אותה לרופאה. הרופאה לא מוצאת כלום והוריה מבינים שמדובר ביותר מכאב בטן פשוט. ריינה מתמודדת עם לחצים ומתחים, סובלת מהתקפי חרדה ומתחילה לפתח פוביה לאוכל. בנוסף היא צריכה להתמודד עם מעשה בריונות של חברה לכיתה ועם מעבר דירה של חברתה הטובה ביותר. הוריה מחליטים לקחת את ריינה לטיפול. בהתחלה היא לא מתלהבת מכך ואף מתביישת בזה. המטפלת עוזרת לריינה להתמודד עם פחדיה וחרדותיה ולהגיע לתובנה שהיא לא יוצאת דופן. 

הספר כתוב כרומן גראפי ומבוסס על חוויותיה האמיתיות של הסופרת עם שינויים קלים. גיל ההתבגרות אינו תקופה קלה וילדים יזדהו עם חלק מהסיפור האישי של הגיבורה.  רינה טלכמאייר הינה מאיירת בחסד והאיורים מטיבים לבטא את תחושותיה ופחדיה של הילדה.  אהבתי שהספר לא רק מעביר מסר שאין מה להתבייש בטיפול, הוא גם מציע דרך להתמודד עם בעיות. הספר יעודד ילדים לדבר על מה שמציק להם, עוד נקודה לזכותו. מומלץ כמובן!
 
בשורה התחתונה: ספר מציאותי שעוזר להתמודד עם פחדים!


"כאב בטן" מאת ריינה טלגמאייר
הוצאת כנרת, 211 עמ', 2020

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה