יום שני, 20 באפריל 2020

"תעלומת המפה , פופטרופיקה 1" מאת ג'ק שאבר















איזה ספר מקסים! "פופטרופיקה - תעלומת המפה מאת ג'ק שאבר"  הינו ספר קומיקס מבדר המבוסס על עולמות פופטרופיקה, אתר משחקים פופולרי . זהו ספר ראשון מסדרה הנסוב סביב הרפתקאותיהם של שלושה ילדים, אוליבר, מיה וחורחה, המוצאים עצמם באי מסתורי המאוכלס בוויקינגים מסוכנים, חיות טורפות וציפורי דודו נדירות שקמו לתחיה.

ברוכים הבאים לפופטרופיקה, בה תחוו הרפתקאות שלא מהעולם הזה. אוליבר, מיה וחורחה רק רצו לחזור הביתה בשלום. אוליבר ומיה הם אח ואחות וחורחה הוא חבר שלהם. במהלך טיסה בכדור פורח, מפעיל הבלון מנחית בפתאומיות את הבלון על אי שאף אחד לא שמע עליו. השלושה מוצאים עצמם באי מסתורי שבו העבר חי וקיים. מהר מאד הם מגלים שהאי מלא ביצורים פרהיסטוריים שלא פוחדים מהם, שהאי שורץ בחיות טורפות ושלאוקטאביאן, מפעיל הבלון שגרם להתרסקותו, סיבות משלו להביא אותם לאי.

במהלך שיטוטם באי הם נתקלים  בתרנגולי הודו ענקים שמנסים להאכול את בגדיהם, פוגשים ציפורי דודו שאמורות להיות נכחדות ומגלים על החוף ספינת ויקינגים עתיקה. מפה קסומה עוזרת להם להתמצא באי ובעזרתה הם בורחים מחיה אימתנית.  נטיב ההימלטות מוביל אותם היישר ליידיהם של וויקינגים האימתנים שלא מרוצים למצוא אותם במבצר שלהם. השלושה נכלאים ומנסים למצוא דרך להשתחרר מהשבי, להכשיל את תוכניתו של אוקטאביאן ולחזור להווה ולביתם.

נהניתי לקרוא את הסיפור. לא הכרתי את העולם של פופטרופיקה לפני הספר, אך הדבר לא הפריע לי ליהנות ממנו. אהבתי את הרעיון של המפה האקטיבית והאיורים הצבעונים תרמו לחווית הקריאה. הספר לא מנוקד, כך שהוא מתאים לילדים שקוראים בעצמם או לקריאה משותפת. הפונט היה קצת קטן לטעמי, אך לילדים לא תהיה בעיה עם זה. הספר מתאים לאוהבי קומיקס והרפתקאות ובהחלט מומלץ!

בשורה התחתונה:  ספר מושלם לסרבני קריאה קטנים!תעלומת המפה , פופטרופיקה 1 מאת ג'ק שאבר
הוצאת כנרת
2020, 113 עמ'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה