יום שני, 20 באפריל 2020

"דורי פנטזורי" מאת אבי הנלון















דוֹרִי כָּל כָּךְ רוֹצָה לְשַׂחֵק עִם הָאַחִים הַגְּדוֹלִים שֶׁלָּהּ, אֲבָל הֵם חוֹשְׁבִים שֶׁהִיא תִּינֹקֶת וּמְנַסִּים לְהִפָּטֵר מִמֶּנָּה כָּל הַזְּמַן.
אָז מָה, דוֹרִי כְּבָר תִּמְצָא מָה לַעֲשׂוֹת...

וְחוּץ מִזֶּה, יֵשׁ לָהּ מָלֵא חֲבֵרִים אֲחֵרִים... שֶׁחוֹשְׁבִים שֶׁהִיא פָּשׁוּט מַקְסִימָה!

איזה ספר מקסים! הספר עוקב אחר מעלליה של דורי הקטנה שמנסה לשכנע את אחיה ואחותה לשתף אותה במשחקיהם.

אחים קטנים יכולים לפעמים להציק, זאת יעיד כל מי שיש לו אחים קטנים. זה המקרה גם כאן. דורי הינה בת שש ולה אח ואחות בוגרים ממנה. היא רוצה לשחק איתם, אך הם רואים בה תינוקת ומסרבים לשתף אותה במשחקיהם. אחיה מכנים אותה נזק שכן היא עושה הרבה בלגן ומתנהגת כמו תינוקת. למזלה, יש לה דמיון מפותח והיא מוצאת מפלט במשחקי דמיון ובחברים דמיונים. יש לה חברה מדומה בשם מרי ופיה סנדקית בשם מר נגי שמארחים לה לחברה.

אחותה ויולט רוצה לגרום לה להתבגר ומאיימת על דורי שאם לא תשנה את התנהגותה, שודדת וחוטפת תינוקת, גברת זלדה קרקר, תקח אותה. האיום עושה את המטרה ההפוכה ודורי מתנהגת גרוע מהרגיל. במטרה להמנע מחטיפה, היא מחפשת נשק ומבקשת מסנדקה להפוך אותה לכלב. דורי מתחילה להתנהג ככלב (לנבוח ולזחול) למגנת ליבה של הוריה ואחותה, אך לשמחתו של אחיה לוק. לוק תמיד רצה חיית מחמד ולראשונה החל להתייחס לדורי ולשחק איתה. דורי מתלהבת וממשיכה לחקות כלב גם במהלך ביקור אצל הרופאה, דבר שמביא לתוצאות בלתי צפויות.

ספר נהדר לילדים שאחים קטנים יתחברו אליו במיוחד. אהבתי את הספר הזה ואת הדמיון שבו. התרגום מעולה והאיורים מתאימים לטקסט כמו כפפה ליד. הספר מנוקד ומתאים לראשית קריאה ולהקראה ובהחלט מומלץ!

בשורה התחתונה: ספר המרחיב את הדמיון ואת הלב!דורי פנטזורי מאת אבי הנלון
הוצאת כנרת
2020, 153 עמ'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה