יום שני, 20 באפריל 2020

"באושר ועושר כאילו – נשיקה ירוקה" מאת שרה מלינובסקי
















זהו ספר שמיני בסדרה הנהדרת "באושר ועושר כאילו" הממשיך את הרפתקאותיהם של אבי וג'ונה. ג'ונה הוא בן 7 ואחותו אבי היא בת 10. הוא פזיז והיא זהירה יותר ויחד הם  מאזנים זה את זה. בכל ספר הם נכנסים לאגדה אחרת באמצעות מראת קסמים שבמרתף הבית שלהם ולא אחת "מקלקלים" (או משפרים) את הגרסה המקורית. הפעם נוחתים השניים היישר לעולמו של הנסיך הצפרדע ומנסים לעזור לצפרדע להפוך לנסיך מבלי לקלקל את האגדה המקורית.


הספר פותח בהצקות של בריון בית הספר לאבי וחברותיה. זמן קצר  לאחר מכן היא ואחיה מחליטים לעבור שוב דרך המראה  בתקוה לפתור את בעייתו של ג'וני. הזכרונות של פיית המראה תקועות בראשו של ג'ונה וכל פעם שהוא נזכר משהו, ראשו מתחיל לגרד. השניים מקווים למצוא פתרון לבעיה. השניים עוברים דרך המראה יחד עם נסיך, כלבם הנאמן. בעוד שג'וני ונסיך נוחתים בין השיחים, אבי נוחתת היישר בבאר בו מסתתר הנסיך צפרדע. לאחר דין ודברים היא מחליטה לעזור לו. הנסיכה מגיעה למקום, אך בניגוד לאגדה המקורית היא מתגלה כגסת רוח. אבי יודעת שלפי אחת הגרסאות, הנסיכה אמורה לנשק את הצפרדע (או לחלופין להטיחו בקיר) כדי שהקללה תוסר. לאור התנהגותה של הנסיכה,  היא מחליטה לעזור לצפרדע בעצמה. הם מגיעים לארמונה של הנסיכה ומגלים אי אלה אמיתות על הנסיכה והצפרדע.

בעקבות ההרפתקה הזו אבי מגלה שחזות יכולה להטעות ושבריונות לפעמים נובעת ממצוקה ולאו דווקא מרוע לב. בהחלט מסר חשוב לילדים. הספר מקסים כמו יתר ספרי הסדרה ומתאים במיוחד לראשית קריאה. הספר עומד בפני עצמו, אך רצוי לקרוא לפחות את הספר הראשון בסדרה כדי להבין את מקור הקסם. "נסיך צפרדע" היה אחד הסיפורים האהוב עלי בילדותי ובהחלט אהבתי את הגרסה המשודרגת שלו. מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: לפעמים צפרדע היא רק צפרדע!
באושר ועושר כאילו – נשיקה ירוקה מאת שרה מלינובסקי
הוצאת דני ספרים
2018, 172 עמ'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה