יום שני, 20 באפריל 2020

"הטריוויה של הרמן" מאת איתי הרמן (הצ'ייסר)
















"הטריוויה של הרמן" הינו ספר טריוויה מרשים בהיקפו שנכתב על ידי המאסטר איתי הרמן (הצ'ייסר). איתי הרמן כתב עשרות אלפי שאלות לשעשועוני טלוויזיה (כגלגל המזל", "1 נגד 100", "לעוף על המיליון", "מי רוצה להיות מיליונר" ו"מונית הכסף") וכעת תירגם את הפורמט לספר.

אני פחות צופה בתוכניות אלה, אך בעלי צופה הדוק בחלק מתוכניות אלה ומעריץ מאד איתי הרמן ואת הידע הנרחב שלו בתחומים שונים. בעקבות הספר אף אני נהפכתי למעריצה. התפעלתי מאד מהיקף הידע של איתי הרמן ומהזכרון הפנורמלי שלו.

הספר כולל  56 חידונים ומעל לאלף שאלות במגוון נושאים ורמות החל מהיסטוריה כללית וכלה בספורט. בין היתר כלולים בספר חידונים בנושאי אריות, ספרות, עונות, מוזיקה ועוד רבים וטובים. בכל חידון  עשרים  שאלות הקשורים לכותרתו ויש אפילו מקום לכתוב את התשובות בצד הדף. אתם יכולים לחפש את התשובות בגוגל או לחסוך תהליכים ופשוט לעיין בתשובות המשכילות בסוף הספר.  התשובות מעניינות לא פחות מהשאלות.

כאוהבת ספרים בחרתי לתת לכם דוגמא מהחידון בנושא ספרים (עמ' 76):
שאלה 17: מי המשורר הגרמני שאמר: "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו בסוף גם בני אדם"?
שאלה 20: איך נקרא בעברית עץ בוק?
את התשובות תמצאו בתחתית ההמלצה שלי.

נהניתי לעלעל בספר ולנסות לפתור אחדים מהשאלות. למרבית הבושה לא על כל השאלות ידעתי לענות ואני מסירה את הכובע לפני הסופר. זהו אחד מספרי הטריוויה הטובים בשוק והוא מספק
דרך מצויינת להעביר איתו ערב משפחתי מהנה ולהעמיק את הידע האישי שלכם בו זמנית. מומלץ!
בשורה התחתונה: ספר מצויין לאוהבי הטריוויה!
תשובות: היינריך היינה; אשור.


הטריוויה של הרמן מאת איתי הרמן (הצ'ייסר)הוצאת אגם
2019, 176 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה