יום שני, 20 באפריל 2020

"מתוך האפלה" / גרג הורביץ



















גרג הורביץ  עושה זאת שוב! זהו ספר רביעי בסדרת "פרוייקט איקס" המרתקת בכיכובו של האיש משומקום והוא מוצלח כקודמיו ואף מתעלה עליהם! למרות היותו חלק מסדרה, הספר עומד בפני עצמו וניתן מספיק רקע על הספרים הקודמים כדי להיכנס לענינים. עדיין, מומלץ לדעתי לקרוא קודם את הספרים הקודמים בכדי לא לפספס ניאונסים דקים. חוץ מזה, זו סדרה מעולה שחבל לפספס.

הסדרה  נסובה סביב  אוואן סמוק, האיש משומקום, שהיה  חלק מתוכנית ממשלתית סודית שאימנה יתומים להיות רוצחים קטלניים. הוא ברח מהתוכנית והמציא עצמו מחדש כאיש משומקום. הוא עוזר לאנשים בצרה ללא תמורה כספית בכדי לפצות על עבר אלים וכל פעם עוזר לנזקק אחד בלבד. בזכות המנטור האהוב עליו הוא הצליח לשמור על צלם אנוש. כשזה נרצח הוא נשבע לנקום ברוצחיו. טביעות האצבע מובילות לבית הלבן  ולנשיא בנט, האיש שהיה אחראי בזמנו על תוכנית היתומים. בנט מכסה עקבות ורוצה לסגור קצוות משוחררות על ידי חיסול היתומים שברחו מהתוכנית.  אוואן מנסה לברר את מניעי הנשיא וכמובן למצוא דרך לסגור איתו חשבון. הדבר לא פשוט שכן הנשיא נתון תחת אבטחה הדוקה. סוכנת חדשה בשם נעמי טמפלטון מתמנית לשמור על בטחון הנשיא ומגלה שרב הנסתר על הגלוי. בינתיים יתום A נשלח לחסל את גיבורינו וכך הופך איוואן לצייד וניצוד כאחד. משחק של חתול ועכבר מתפתח בין הצמד ורק אחד מהם יישאר בחיים. בנוסף  לצרותיו אוואן עוזר לבחור מסכן שנרדף על ידי המאפיה ועל הדרך מנסה לנהל יחסים נורמלים עם שכנתו מיה ובנה.

אהבתי את הספר וקראתי אותו בשקיקה על חשבון מטלות בית ושעות שינה. זהו בדיוק מסוג הספרים שאני אוהבת. העלילה מרתקת, יש מספיק טוויסטים כדי למנוע מהעלילה להיות צפויה מדי ואין רגע דל. התרגום המעולה אף הוא תורם לחווית הקריאה. הסיפור מסופר בגוף שלישי ונע בין מספר נקודות מבט, דבר המעשיר את העלילה. המתח נבנה בהדרגה עד לסיום שאף הוא  מספק ומשאיר פתח להמשך. בחודש הבא יוצא הספר החמישי בסדרה באנגלית ואני כבר מחכה לו! מומלץ כמובן!

בשורה התחתונה: מותחן פעולה משובח שיחזיק אתכם על קצות האצבעות!



מתוך האפלה / גרג הורביץ
Out of the dark Gregg Hurwitz
הוצאת דני ספרים
2019, 475 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה