יום שני, 20 באפריל 2020

"מסעותי עם חמותי" מאת מאירה ברנע גולדברג

















מאירה ברנע גולדברג יודעת לספר סיפור טוב. אני אוהבת את ספריה ועוקבת בשקיקה אחר הפוסטים שהיא מעלה בפייסבוק. "מסעותי עם חמותי" הינו ספר שלישי שלה למבוגרים והוא מוצלח כקודמיו. ברגע שהספר נחת על שולחני התחלתי לקרוא ולא הנחתי אותו מהיד עד לסיומו. כן, עד כדי כך הוא טוב.

בניגוד לגיבורת הספר, זכיתי בחמות נהדרת ואמא מהממת, כך שנחסכו ממני לשמחתי המצבים שחוותה הגיבורה.  חמותי ואמי כבר אינן בין החיים לצערי, אך הגעגועים אליהן לא פחתו. אמי במיוחד הייתה החברה הכי טובה שלי ולכתה בטרם עת הותיר בי משקעים כבדים. למזלי יש לי משפחה תומכת. לשירה בוכבינדר־רגב, גיבורת ספר זה,  אין את המזל הזה. יש לה חמות מהגיהנום, היחסים עם בעלה קרירים, היא לא בקשר עם אחותה וגם מאמה היא אינה מלקקת דבש. שירה סובלת מהפרעות אכילה בשל משטר הטרור שהנהיגה אמה בילדותה וסופרת כל קלוריה וקלוריה.  היא סופרת הנשואה (שלא באושר) לעורך דין מצליח ושוקלת להתגרש ממנו. ספרה האחרון לא זכה להצלחה לה קיוותה, חברתה המתוסבכת נעה בין גבר אחד למשנהו בנסיון למצוא את האחד, בעלה מרוחק ובנוסף על כל הצרות היא גם בהריון לא רצוי. יש לה כבר שני ילדים קטנים והיא שוקלת הפלה בשל יחסיה עם בעלה.  העלילה מסתבכת כאשר חמותה מבקשת לגור איתם תקופת מה וגם האם שגרה בחו"ל מגיעה לביקור פתע בארץ.  שירה בטוחה שיותר גרוע מזה לא יכול להיות כאשר נודע לה שבעלה נצפה בחברת אישה אחרת. שירה וחמותה נאלצות לשתף פעולה במטרה לברר את העניין ומגיעות לתובנות מאירות על יחסיהן.

אהבתי את הספר וסיימתי אותו כאמור תוך מספר שעות על חשבון מטלות ושעות שינה. בשפה קולחת וקצבית טווה הסופרת יופי של סיפור.  הספר נע בין נקודות המבט של שירה וחמותה, דבר שמעשיר את התמונה.  זהו ספר שעיקרו מערכות יחסים. יש בו התחבטויות ודילמות, משברים רגשיים וגם אהבה. בספר מועלים מספר נושאים טעונים, אך הכל מתואר בהומור ובצורה שלא מכבידה על הקורא. הספר נוגע בענייני תדמית עצמית, הפרעות אכילה, משקל עודף, יחסי אימהות-בנות, יחסי כלות-חמות  וכמובן יחסים בין בני זוג. בכשרון וברגישות אין קץ נכנסת הסופרת למוח הגיבורה שנע בין יאוש, התלבטויות,ספקות ותקווה. כל דמות ודמות נכתבו בצורה כל מושלמת עד שיכולתי להרגיש שהן אמיתיות. הספר של שירה אולי לא המריא בהתחלה, אך הספר של מאירה המריא גם המריא. אני כבר מחכה לספר הבא שלה!!!!!! מומלץ בחום!



מסעותי עם חמותי - מאירה ברנע גולדברג
הוצאת כנרת זמורה ביתן
2018, 223 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה