יום שני, 20 באפריל 2020

"יום אחד בדצמבר" מאת ג'וזי סילבר

















איזה ספר מקסים! הספר משך אותי כבר מהתקציר והעלילה עשתה את השאר. הכריכה אף היא חלק מהקסם. זהו אחד הספרים המקסימים שקראתי לאחרונה בז'אנר והצטערתי להגיע לסופו. "יום אחד בדצמבר" מאת ג'וזי סילבר הינו סיפור אהבה מחמם לב על גורל, הזדמנות מוחמצת ואהבה ממבט ראשון.
 
אהבה זה עניין של טיימינג, כפי שמגלה לורי, גיבורת ספרנו. הספר משתרע על פני עשור ומגולל את סיפורה של לורי,  רווקה אנגליה שהתאהבה בגבר זר במבט ראשון במקום ובזמן הלא מתאים. הכל התחיל ביום אחד בדצמבר (איך לא?), כשלורי בדרכה הביתה מעוד יום עבודה סיזפני. האוטובוס בו היא נמצאת עוצר בתחנה והיא מבחינה בבחור צעיר יושב על ספסל וקורא ספר. מבטיהם נפגשים באקראי ונוצר קליק מיידי. בעוד השניים תוהים מה לעשות (לרדת מהאוטובוס או לעלות עליו), האוטובוס ממשיך בדרכו. מאז אותו רגע, לורי ממשיכה לחפש את גבר חלומותיה בכל מקום אליו היא הולכת,  ללא הצלחה יתרה. יום אחד חברתה הטובה ושותפתה לדירה,  שרה,  מציגה לפניה את החבר החדש שלה, ג'ק, והופכת את עולמה של לורי על פיו.

החבר החדש הינו אותו גבר מסתורי מהתחנה. מסיבות מובנות לורי לא חושפת את הידיעה המרעישה. היא נאלצת להתגבר על אהבתה ולצפות בפריחת היחסים בין השניים.  בעקבות הפגישה המחודשת חברותן של לורי ושרה תעמוד במבחן גורלי, קשרי חברות ירקמו ותתגלה כוחה של אהבה.

אהבתי מאד את הספר וקראתי אותו בלגימה אחת. הסופרת אומנם לא המציאה את הגלגל, אך זה לא גורע מקסמו של הספר. אגב, הספר פחות קיטשי משהוא נשמע ויש בו גם רגעים עצובים לצד רגעים שמחים. הספר מסופר לסירוגין מנקודת מבט של לורי וג'ק ונקרא בחיוך ובדמע כאחד. הספר מנגן על מיתרי ליבו של הקורא ויגרום לכם להאמין שוב באהבה. מומלץ בחום!

בשורה התחתונה: לכֹּל זְמָן, וְעֵת לַכֹּל חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם" (קהלת). "יום אחד בדצמבר" מאת ג'וזי סילברOne day in December Josie silver
הוצאת דני ספרים
2019, 439 עמ'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה